|
Mauricio Diaz - guitar
"Tribute to Marcel Proust"
- płyta CD |
Cena:15.00
zł.

lub tel. 602 448 052
|
Meksykański gitarzysta w XX-wiecznych utworach klasyki
gitarowej
|
SPIS UTWORÓW:
ALBERTO GINASTERA
SONATA
1. Exordio
2. Scherzo
3. Canto
4. Finale
GABRIEL ESTARELLAS
TRIBUTE TO MARCEL PROUST
5. Swann's Way
6. In Search of Lost Time
7. The Guermante's Way
EDUARDO ANGULO
8. Sonata No. 1 |
MANUEL PONCE
SONATA MEXICANA
9. Allegro moderato
10. Andantino afectuoso
11. Allegretto, quasi serenata
12. Allegretto un poco vivace
K. VASSILIEV
THREE FOREST PAINTINGS
13. The Old Oak
14. Snowdrop
15. Dance of the Forest Ghosts |
Posłuchaj fragmentów mp3
|
Mauricio Diaz,
meksykański gitarzysta, wykształcony w Królewskim Konserwatorium w Madrycie
zdobył już wiele nagród na prestiżowych konkursach gitary klasycznej w całym
świecie. Jego niezwykłe umiejętności techniczne i wrażliwość muzyczna sprawiły,
że jest w stanie wykonywać nie tylko znane i lubiane kompozycje na gitarę, ale
także bardzo trudne technicznie i awangardowe kompozycje XX-wieczne. Te właśnie nowe i
niepublikowane kompozycje zostały zawarte na płycie. Wkładka informacyjna do
płyty została wydana w 2 językach angielskim i polskim.
Recenzja Andrzeja Ziółkowskiego (Z Lubelskiego
Towarzystwa Gitarowego)
Muzyka współczesna, silnie pobudzająca do refleksji nad
językiem sztuki, pełna jest dysonansów, zaskakujących zwrotów rytmicznych,
harmonicznych i technik wykonawczych niewyobrażalnych we wcześniejszych
okresach. Tworzenie oryginalnych, opierających się na eksperymencie dzieł, było
dla twórców XX-go wieku wartością nadrzędną. Awangardowi kompozytorzy powołali
do życia nową jakość muzyczną, wrażliwość na miarę dzisiejszych czasów i
nowoczesnego człowieka, elementy co prawda nie przez wszystkich rozumiane, lecz
będące naszym kulturowym dziedzictwem.
Dzieła zawarte na niniejszej płycie: sonaty
A. Ginastery, E. Angulo, M. Ponce oraz utwory K. Vassilieva, trudne w percepcji,
są jednak dla słuchacza niezwykle atrakcyjne. Prezentując wszechstronne
możliwości brzmieniowe gitary klasycznej znalazły się obecnie w kanonie
wykonawczym tytanów tego instrumentu. Mimo, iż są na wskroś nowoczesne, nie
można ich unikać, należy je poznawać i przeżywać. Stanowią bowiem „ciąg dalszy”
wcześniejszych dokonań, będąc swego rodzaju kwintesencją muzyki gitarowej XX
wieku. „Świeża”, oryginalna, pełna drapieżności, miejscami liryczna, jest też,
napisana specjalnie dla Mauricio Diaza (i jemu dedykowana), kompozycja G.
Estarellasa Homenaje a Marcel Proust (prawykonanie: M. Diaz, Sycylia, 2003).
Miałem przyjemność słuchać Mauricio Diaza wielokrotnie, zarówno w występach
solowych, jak i z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej. Jego interpretacje
zawsze odbierałem z największą przyjemnością. Perfekcja, pewność i śpiewność
gry, klarowny dźwięk pełen alikwotów w każdym rejestrze dynamicznym i barwowym,
stawiają go wśród najwybitniejszych swojego pokolenia. Mauricio Diaz ma ogromny
potencjał artystyczny, muzyczną charyzmę, siłę przyciągania gwiazdy. Ma talent,
który wykorzystuje, by dać, nie tylko znawcom, ale wszystkim melomanom, radość
obcowania z muzyką, nawet tak skomplikowaną, jak ta – współczesna.
Informacje na tylnej okładce:

Mauricio Díaz Álvarez urodził się w Guadalajara
(Meksyk), w 1973 roku. Studia pod kierunkiem gitarzysty i kompozytora Gabriela
Estarellasa w Królewskim Konserwatorium w Madrycie zakończył
z najwyższymi wyróżnieniami. Już w ich trakcie zdobywał nagrody na prestiżowych
imprezach, takich jak Międzynarodowy Konkurs Gitary Klasycznej w Granadzie
(Hiszpania) czy Międzynarodowy Konkurs Gitarowy Infantki Krystyny w Madrycie.
Díaz jest dziś uznanym gitarzystą, który występował w licznych salach
koncertowych Europy oraz innych kontynentów, w Niemczech, Polsce, Austrii,
Słowacji, Szwajcarii, Włoszech, Portugalii, Francji, Indiach, Meksyku. Dzięki
swemu talentowi koncertował jako zaproszony gitarzysta
z Kameralną Orkiestrą Królowej Zofii dla uczczenia hiszpańskiego kompozytora
Joaquina Rodrigo. W 2003 pojawił się w rodzinnym Meksyku grając z Orkiestrą
Filharmonii w Queretaro. Rok później wystąpił w towarzystwie Orkiestry
Filharmonii Narodowej w ramach Sezonu Symfonicznego oraz z Orkiestrą Symfoniczną
z Minería podczas pierwszego wykonania „Concierto del Buen Amor” Manuela Moreno
Buendía. W 2004 roku centrala Instytutu Cervantesa w Madrycie powierzyła mu
funkcję dyrektora artystycznego Międzyna-rodowego Festiwalu Gitarowego w Rabacie
i na Wyspach Kanaryjskich, a następnie
w Egipcie, Libanie i Jordanii. W tym samym roku, razem z wybitnymi kompozytorami
(Antón García Abril i Tomás Marco), zasiadał w jury XVI Międzynarodowego
Konkursu Gitarowego Infantki Krystyny. Jego zainteresowanie współczesnymi
utworami znalazło wyraz
w premierowych wykonaniach takich dzieł, jak: „Diez estudios de virtuosismo”
Estarellasa (2003), „Toccata diavolesca” Eduardo Moralesa Caso (2002),
dedykowanym mu „Tribute to Marcel Proust” Estarellasa (2003). W październiku
2005 roku wykonał w Lublinie,
z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Lubelskiej pod dyrekcją Piotra
Wijatkowskiego, koncert „Gibralfaro” napisany prze Garcíę Abrila. W 2006 roku
natomiast wystąpił podczas festiwalu w Paryżu. Tu, w towarzystwie znakomitego
zespołu „Garcia Abril Quartet” zaprezentował dedykowany mu utwór Raúla Maldonado
i Roberta Coinela pt.
„Un viento de luz”.
-------------------------------------------
Przy większych zamówieniach duże upusty (ceny
hurtowe).
Studio "fanfara" może wystawiać faktury VAT.
|
|